2010年12月23日

[廣告] 2011 NATSA Conference | 北美台灣研究年會

今年初我在台灣博物館拍下的古地圖


Welcome to The 17th NATSA Annual Conference!


The Trajectory of Taiwan in a Global Context

June 17-18, 2011
University of Pittsburgh

Themes:
I) Responding to Crises and Challenges: Rethinking the Concept of State and Government
II) The Global Footprint of the Taiwanese People and the Boundaries of Taiwanese Society: Description and Critique
III) National Political Agenda for the 21st Century: Assuring Social Fairness, Environmental Integrity, Food Safety, and Healthcare Quality
IV) Culture and Political Economy: Symbol, Capital, and Power
V) Cross-strait Relations in the Making: Adding New Dimensions to an Old Debate

Special Workshop:
The Vision of Taiwan Studies: Meeting the Next Generation of Taiwanese Historians, Geographers, Anthropologists, and Scholars from Film Studies

Submissions now open (Deadline Extended to December 31st!)

--
幫明年6月舉行的NATSA年會打個廣告,NATSA應該是全世界規模最大有關台灣研究的研討會(如有錯誤請指正),如果你的研究跟台灣相關,應該會是個很好的交流平台。投稿只需要繳交250-300字的論文大綱,離截止日期(12/31)還有一個星期,意者儘快報名喔!

這研討會主要由在北美求學的台灣研究生籌辦,我在耶魯念碩士班的時候就聽說過了,只不過當時研究能力有限,沒有把這種學術研討會當一回事。念博士班之後,因為沒有特別研究台灣議題,想說跟這個會應該無緣。結果,兩個月前被本校的志鳴同學拉去幫忙籌辦,我想說是個不錯的經驗就欣然同意,目前幫的忙也僅止於寫寫email聯絡教授而已。因為這因緣際會,我會參加明年6月的研討會,很期待看到其他同學在台灣研究上的努力。

參與NATSA也讓我重新審思了自己的研究方向。儘如果有機會,我也好想作台灣研究來投稿跟其他台灣青年學者交流,無奈現在分身乏術,論文還是打算聚焦在中國,我總是期許自己要時時刻刻跟上台灣社會的脈動,千萬不能瞭解另一個社會更甚於自己的故鄉,所以出國留學以來,我對於台灣各項議題都有更深的理解,一直到離開家,才開始真正認識家鄉,想來還真是件諷刺的事情。

看到學界的中國熱,比較台灣研究在整個學術圈的位置,又有很多感觸想說,擇日再談吧,有興趣的朋友記得報名NATSA阿,我們明年6月見。



0 comment:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...